Про курс
Чому «Громадянин Кейн» вважається найкращим фільмом усіх часів? Чи справді зараз в Голлівуді знімають одні ремейки? Хто в кого вкрав ідеї — Тарантіно у Скорсезе чи Скорсезе у Годара? Чи може Годар в Гічкока? Як Чарлі Чаплін змінив кіноіндустрію? Хто придумав створювати кіновсесвіти задовго до MCU? Чому без горор-фільмів не було б сучасних кінофраншиз? І до чого тут взагалі телебачення?

«Історія західного кіно» — онлайн-курс, який дозволить зрозуміти, що кіно — це не лише про митців та їхні геніальні ідеї. Ми будемо говорити про чіткий розвиток індустрії: від хаотичних ентузіастів до сучасної студійної системи. Розберемо в деталях найважливіші фільми в історії та нарешті зрозуміємо, чому вони найважливіші в історії. Відслідкуємо те, як режисер перетворився з найманого робітника на недосяжного митця і спробуємо зрозуміти, навіщо він це зробив. Ми не навчимо вас любити кіно — ми розповімо, як і чому його варто розуміти.

3500 за курс
курс триває 2 місяці
16 занять
лекції + вебінари
27 лютого
старт курсу
30 місць
не барись!
Куратори
Саша Поворозник
Соціологиня, кінокритикиня, випускова редакторка Vertigo.com.ua. Учасниця FIPRESCI Warsaw Critics Project 2019.

Познайомитись з кураторкою, прослухавши подскаст, ви можете за посиланням.
Юра Поворозник
Журналіст, кінокритик, засновник медіа про кіно, серіали та попкультуру Vertigo.com.ua. Головний редактор контенту SWEET.TV


Програма курсу
Курс складається із 13 лекцій, де ми розберемо історію розвитку західного кінематографу та 3 вебінарів, на яких за допомогою набутих знань проаналізуємо всім відомі фільми під новим кутом.
Лекції будуть відкриті для вас щосереди та щосуботи зранку. Вебінари будуть проводитись по суботах об 11:00. Радимо заздалегідь звільнити цей час для навчання.
За першою камерою
Історія зародження кіно як медіуму, кінетоскоп Томаса Едісона, брати Люм’єри та зовсім не страшне «Прибуття потяга», чим важливе «Велике пограбування потяга», безкінечна фантазія Жоржа Мельєса та його «Мандрівка на Місяць», Д.В. Гріффіт та народження повнометражного кіно в «Народженні нації».
Велика епоха німого кіно
Зародження перших кіностудій та кінець панування Едісона, інститут акторства та перша велика зірка — Чарлі Чаплін, перші масштабні зйомки та перші масштабні провали, створення кіномови, яку ми знаємо дотепер, німецький експресіонізм та його вплив на індустрію, радянська школа монтажу або «що робити, коли немає плівки, але дуже любиш кіно?».
Студійна система і голівудський шик
Що таке студійна система, чому вона сформувалася та за рахунок чого жила, поява звукового кіно та передсмертна агонія німого кіно, самоцензура, цензура і просто «Кодекс Гейза» як основа індустрії, монохромне кіно, кольорове кіно, нуарне кіно, «Громадянин Кейн» та чому він настільки важливий, смерть студійної системи у післявоєнний час.
Епоха змін
Голівуд на руїнах студійної системи, зірки, які заправляють усім, конкуренція з невідомим звіром — телебаченням, Біллі Вайлдер — ідеальний режисер у неідеальні часи, переїзд в Європу та відродження європейського впливу, Акіра Куросава — японські нотки західного кіно, Серджіо Леони — італійські нотки західного кіно, Альфред Гічкок — той, хто все змінив.
Європейська зірка слави
Поствоєнні тривоги італійського неореалізму, ренесанс страждань богеми у стрічках Федеріко Фелліні, дивні захоплення європейців науковою фантастикою, зухвалі хлопці з Cahiers du cinema, французька Нова хвиля, яка змила старе кіно.
Свіжа кров Нового Голлівуду
Полін Кейл та її cуб’єктивна критика, «Бонні і Клайд» — американське кіно з присмаком французької Нової хвилі, скасування «Кодексу Гейза» і поява системи рейтингів, нова Америка та її «Безпечний їздець», геніальний Френсіс Форд Коппола та його «Хрещений батько», не менш геніальний Мартін Скорсезе та його «Таксист», рок-н-рол у саундтреку, «Апокаліпсис сьогодні» та передбачуваний кінець Нового Голівуду.
Вітайте, телебачення
Від радіопостановок до дивної коробки у вітальні, кінотеатри втрачають монополію на зображення, перші серіали — що взагалі там відбувається, високе кіно та низьке телебачення, телеящик як старт (або фініш) кар’єри, засилля мильних драм та застій індустрії, шляхи кіно та ТБ, які розійшлись.
Страшно, але цікаво
Фільми жахів як основа основ сучасного кіно, перший кіновсесвіт — з вампірами та монстрами, політичне, соціальне та актуальне, британський ренесанс студії Hammer, «Екзорцист» як передвісник епохи блокбастерів, перші зірки в горорах, Джон Карпентер та його $300 тисяч, які відкрили скриню Пандори.
Блокбастери та Blockbuster
Стівен Спілберг та чи з’їли «Щелепи» Новий Голівуд, «Зоряні війни» або «чи не хочете купити фігурку?», початок епохи блокбастерів та його наслідки, відродження бескінечних франшиз у новому форматі, масовий глядач — добре чи погано, домашнє відео та ще один удар по кінотеарах, Джон Кемерон і його вирішальний перфекціонізм.
Час поговорити про анімацію
Анімаційні експерименти нульових, перший рейс «Паротяга Віллі», Волт Дісней ризикує та перемагає, здешевлення анімації та європейський арт-хаус, «Кіт Фелікс» та дорослі мультики, криза Disney і сумні історії Джорджа Блута, Pixar, світ після Pixar, постмодернізм із зеленим обличчям.
Страшні 90-ті
Поява покоління Санденсу та два обличчя Гарві Вайнштейна, Pixar і не лише анімація, знову Стівен Спілберг, Девід Лінч та його експерименти над усім відомим містечком, HBO прокладає шлях майбутньому, вітання постмодернізму, політика з кожної шпарини, міленіум та його «Матриця».
Даруйте, у вас тут франшиза
Джордж Лукас та його прокази, неочікуваний успіх «Бетмена», Джоел Шумахер як перша жертва нової студійної системи, «Люди Ікс» та нікому не відомий асистент, «Володар Перснів», який зміг, перша успішна «Людина-павук», формування нової студійної системи, франшиза навіть з атракціону, тим асистентом був Кевін Файгі та народження зірки MCU, ні, ми не забули про Нолана, світ, у якому ми живемо.
Сідайте і вмикайте стрімінг
Епоха престижного телебачення і монополія HBO, Mad Men і серіали для всіх, початок «Золотої епохи телебачення», нікому невідомі хлопці з Netflix, Френк Андервуд і його кривавий диктат, кіно біжить на телебачення, смерть ситкомів, Спілберг проти вже відомих хлопців з Netflix, Amazon та його мільярди, Roma і новий світ мультиекранності, Disney+, ви знаходитесь тут.
Питання:
Так, якщо виконаєте домашні завдання.
Так, після закінчення курсу всім студентам буде наданий доступ до “Архіву випусника", де будуть збережені всі лекції.
Так, всі вебінари будуть доступні у записі.
Реєстрація
Зараз відкритий набір в групу, яка стартує 27 лютого. Щоб приєднатись до курсу — зареєструйтесь та передивіться інформацію про вступ.