Про курс
Якщо ви розрізняєте роботи Мане і Моне, але хочете краще розумітися на живописі, ласкаво просимо на курс. Якщо не розрізняєте, але все одно хочете, чекаємо і на вас.

Це не стандартний курс про історію. Тут не буде хронології та дат. Наша мета — розвинути вашу зацікавленість у живописі, дати такий собі поштовх для подальших самостійних пошуків. Отже, ми розробили програму, яка допоможе вам його збагнути і полюбити. Під час навчання за допомогою творчості різних художників ми подивимося по-новому на теми політики, смерті, суспільства, конкуренції, чоловічого тіла, проституції і любові.

Після курсу ви почнете інакше ставитися до живопису та, можливо, до мистецтва загалом. Так, ви станете складніше.
3500 за курс
курс триває 2 місяці
16 занять
лекції + семінари
31 травня
старт курсу
30 місць
не барись!
Кураторка
Маріам Найем
Культурологиня, авторка лекцій та подкастів про сучасну культуру, авторка онлайн-курсу “Жіночі імена в мистецтві”, художниця, авторка street art об’єктів, займається digital мистецтвом.


Програма курсу
Курс може бути цікавим для тих, хто хотів би почати розбиратися в мистецтві і для тих, хто не добре знайомий з історією західного живопису.
Курс складається з 8 лекцій та 8 семінарів. Лекції та семінари відбуватимуться щопонеділка та щочетверга о 19:30. Радимо заздалегідь звільнити цей час для навчання.
Лекція: Митці vs Замовники
Взаємовідносини між замовником і художником: які вони? Замовники допомагають художньому розвитку чи навпаки? На прикладі Ганса Гольбейна поговоримо про те як це мати своїм замовником самого короля. Історія Боттічеллі і Медічі пояснить нам історію впливу знаменитої родини на Відродження. Роботи Михайла Врубеля дозволять нам зрозуміти наскільки особистими можуть бути відносини з роботодавцем.
Семінар: Митець vs митець
Обговорення домашнього завдання за темою.
Лекція: Митці vs
смерть
Смерть в живописі неймовірно цікава та широка тема. Ми розглянемо зображення смерті за допомогою пейзажу в картинах Арнольда Бьокліна, оцінимо деталізовану красу неживого тіла в роботі Джона Мілле та поговоримо роль смерті в творчості Мунка.
Семінар: Митець vs кохання
Обговорення домашнього завдання за темою.
Лекція: Митці vs чоловіче тіло
У чоловічого тіла особлива історія репрезентації в живопису. Чоловіки рідко називалися "музами" і з цієї причини ще цікавіше розглядати причини і способи зображення голого чоловічого тіла в мистецтві. На прикладі Мікеланджело ми розглянемо анатомію краси чоловічого тіла, з картинами Гюстава Койботта побачимо погляд імпресіоніста на пластичність, та побачимо як в роботах Юніс Голден чоловіки стали об'єктом натхнення.
Семінар: Митець vs стать
Обговорення домашнього завдання за темою.
Лекція: Митці vs політика
Немає мистецтва поза політикою. Жак Луї Давид мав прямий вплив на зміни політичного курсу Франції, Франсиско Гойя - був придворним художником, а українська художниця Алла Горська заплатила за вільнодумство в мистецтві своїм життям. Саме цих художників розглянемо на лекції.
Семінар: Митець vs війна
Обговорення домашнього завдання за темою.
Лекція: Митці vs проституція
Демонстративне презирство та неприкрите бажання - ось крайнощі з якими пов’язували феномен проституції. За допомогою робіт Хогарта, Мане і Тулуз Лотрека ми подивимося на різне ставлення та зображення проституції.
Семінар: Митець vs музи
Обговорення домашнього завдання за темою.
Лекція: Митці vs натюрморти
Навіщо художники писали натюрморти? Яка мета у цього жанру? Розглянемо “продуктові” колажі Арчімбольдо, натюрморт магічного реалізму Рене Магрітта та класичний голандський з Кларою Петерс.
Семінар: Митець vs природа
Обговорення домашнього завдання за темою.
Лекція: Митці та самотність
Самотність - суб'єктивне поняття, яке залежить від досвіду та життя людини. На лекції спробуємо зрозуміти різні самотності Вермеєра, Хоппера і Фріди
Семінар: Митець vs суспільство
Обговорення домашнього завдання за темою.
Лекція: Митці vs
релігія
Взаємини Бога і людей заслуговує окремо лекції. Ми спробуємо подивитися як по різному може зображуватися божественне і взаємозв'язок з ним через пейзажі Каспара Фрідріха, сюрреалістичні композиції Босха та через наїв Серафіни Луї.
Питання:
Так, якщо виконаєте всі домашні завдання.
Так, після закінчення курсу всім студентам буде наданий доступ до “Архіву випусника", де будуть збережені всі лекції.
Так, всі вебінари будуть доступні у записі.
Реєстрація
Зараз відкритий набір у групу, яка стартує 31 травня. Щоб приєднатись до курсу — зареєструйтесь та передивіться інформацію про вступ.